fredag, maj 15, 2009

passar på att uppdatera..

.. medan jag checkar ut en och fräsch (jungfruaktig som min kollega sa) version av mitt projekt. tar en liten stund.

jaha.. vad har egentligen hänt sedan mitt afros comeback?

- 30-årspartaj ute nånstans i de norra skogarna.
började hela partajet med att åka åt helt fel håll med bussen. fick sedan sitta i en busskur och pimpla billigt vitvin medan vi väntade på rätt buss. när vi kom till lillstugan träffade jag mesaks hela familj som jag inte sett sen dackefejden ägde rum. hann knappt äta eller dricka för att jag hela tiden hittade nygamla människor att prata med. propp gjorde tvärtom och slängde upp mat och dryck efter någon slags överkonsumption. avslutade sedan kvällen med att gnälla högt i sömnen över att busschauffören i nattbussen körde som en jäkla nybörjare. riktigt skojigt var det och nästan ännu skojigare att titta på bilderna dagen efter.

- konsert i berwaldhallen
(indianpil i huvudet: jag har alltid trott att det heter bergwaldhallen)
det var också riktigt skojigt. bjöd dit o, hans föräldrar och moster till den andra konserten. efter tre låtar under den första konserten försvann min röst. mimade mig igenom hela den konserten och sedan gav jag allt i andra konserten. varmt och härligt blev det också, men jäkligt skoj.

- countryshow
sooo funny. det var country, can can o cowboyhattar hela vägen. gräddnos gjorde en excellent performance. som vanligt.

- satsdans
denna alldeles för underskattade träningsform. gräddnos, plätten och jag regerade och det var länge sen jag hade så roligt när jag tränade.

- morfar ginkos
jag hamnar där. ofta. och på nåt sätt dricks det mycket alkohol. kanske beror på sällskapet? well... för andra gången jag är där på en spelning missar jag själva spelningen. tredje gången gillt kanske?

- nu
lunch med braxen.

over and out

Inga kommentarer: