söndag, april 05, 2009

inga konstigheter

"en är ingenting, två är ingenting heller, tre... då kan man lika gärna köpa fyra"
krull om cheeseburgare från mcdonalds halv fyra på morgonen

gårdagen 27-årsfirande var något av det mest absurda jag har varit med om. bikemike bjöd på storslagen wok och marängswiiiisscch. sedan fick mangomongo för sig att vi skulle hoppa studsmatta ute i lekparken precis bredvid. pallrade oss ut med kamera och vinglas. mangomongo hoppade först. sen ställde jag mig på studsmattan och så kraaaaaaak. byxorna sprack i sömmen!!

enda bilden som mangomongo fick på mina trasiga byxor...

...

efter att ha hyperventilerat en stund och skrikit åt mongomango att inte ta kort på min bara rumpa, tvingade jag henne att byta tröja med mig, så att jag kunde dölja det gigantiska hålet. senare på festen började det pratas om utgång. utgång?! med ett stort hål i baken?! hm... bikemike erbjöd dock ett par jeans och med lite vin i kroppen tyckte att jag att min nya baggy-stil funkade - även med finspjucks på.

iväg i taxi och plötsligt var vi på collage. visste inte ens att det fanns fortfarande...! absurda pengar kostade det att komma in och jag tänkte att det förmodligen inte ens var värt att köpa nåt i baren. hann fnittra lite åt den sjuka grejen att det går omkring paparazzis och fotar och att folk beställer in stora skålar med champagne som de glassar med när en av tjejerna i vårt sällskapet deklarerar att vi tydligen hade köpt nåt bord i vip-rummet.


på plats med bästa outfiten


så... i bikemikes baggybrallor, finpjucks och en legogubbe runt halsen hamnade jag bakom det röda repet in i nån slags lounge där tjejerna såg ut som barbiedockor och killarna som kloner av daniel collert. en stor skål med champagneflaskor ställdes fram och nån av killarna hivade fram sitt american express-kort. eeehh...

jag, o, krull, mongomango och ärkefiende gillade läget och levde oss in i stekarstilen. vi ställde oss upp, började bröla, dansade med pekfingrarna i luften och hällde i oss bubbel som fortsatte strömma in. tydligen låter man korkarna hänga vid sidan av skålen för att det är status att visa hur många flaskor man har beställt in. sick, sick, sick på så många sätt.

efter att ha levt "det goda livet" (mohahahaha) valde vi att lämna festen för ett besök på mcdonalds. (se citatet högst upp) o och jag började vår långa färd hem över till kleti-o-pleti-sidan av staden. mitt på skeppsbron mötte vi dock ett rattfyllo som helt sonika körde rakt på refugen mitt i vägen. han gasade och gasade och till slut fick han loss bilen, tappade kontrollen och kom körandes rakt emot oss. jag hann lägga en skyddande arm på o och tänkte 'jag måste hoppa upp på huven om jag inte ska bli fastklämd mot husväggen'. men som tur var fick han stopp på bilen strax framför oss för att sedan burna iväg. alldeles chockade fortsatte vi hemåt utan att ens tänka på att ta regnumret. en polisbil hade nog fått nys om rattfyllot för alldeles efteråt kom blåljusen jagandes.

vi däckade hemma för att en sekund senare (kändes det som) gå upp och möta krull och mongomango för jazzbrunch på mosebacke. myspys och hardcore på samma gång.

nu. sova innan bio med plätten.

Inga kommentarer: