onsdag, mars 03, 2010

Mensmonster

Har inte kunnat skriva ett inlägg på ett tag. Har varit upprörd och frustrerad och jag tror att det mestadels beror på att jag har mens, men det har bara blivit en jäkla massa skit när jag har försökt skriva nåt.

O och jag bjöd in några få lyckliga till ett bartömningsevent. Det verkade gå vägen, då vi nu bara äger några få likörflaskor och en stackars martini som vi glömde att ställa fram. De flesta verkade ha skojigt och det är alltid kul att höra som värdinna. Jag fick däremot höra att jag var dryg, vilket var mindre roligt. Om jag inte haft pli på mensmonstret hade denna person förmodligen haft en testikel mindre nu eller åtminstone fått höra vad jag tyckte om honom tillbaka. Men nej, en värdinna tar emot som en värdinna ska. Eller? Ähh, jag släpper och går vidare för nu.

Mensmonstret slog dock till igårkväll i kombination med sömnbrist. Allt O sa blev fel och jag skrek och grinade tillbaka. Han svarade med att pussa på mig, bädda ner mig och mata mig med muffins (visserligen inköpt av mig själv). Den grabben är en keeper!

Att inte sova ordentligt med hjärtklappning är väl mindre bra. Inatt lyckades jag av ren utmattning sova 8 ½ timmar utan att vakna en enda gång. Att dessutom få backning från lite olika håll hjälper massor. Lägg till strålande sol och ja, dagen ser mycket bättre ut.

Till helgen blir det salsa och födelsedagsmiddag och kanske ett 3D-besök till Underlandet. Bara två och en halv dag kvar tills dess. Tick tack tick tack

Inga kommentarer: