torsdag, juli 01, 2010

hell no!

Jag lyckades hälla i mig alldeles för mycket bubbel igår på ett födelsedagsfirande, vilket resulterade i världens jobbigaste baksmälla. Jag har varit med om mycket värre såklart, men inte när jag måste till jobbet och jobba jobba jobba.

Min kollega frågade om jag skulle hänga med på en shoppingrunda på lunchen, men jag avböjde och sa att jag var lite för illamående för det. Då tittade hon på mig med den där speciella blicken och undrade "Är det nåt skojigt på gång eller?" Jag förstod först inte vad hon menade och stirrade tillbaka med ett frågetecken. Sen gick det upp för mig att hon trodde att jag var med barn. What?! Hell no! tänkte jag innan jag berättade att jag var bakis.

Kändes genast lite bättre med baksmällan. Hellre bakis som en gnu än en bulle i ugnen.