måndag, april 26, 2010

Det är måndag idag

... och i helgen var det ju i så fall helg.

Vad hände i helgen då?

Jo, i fredags körde vi vulkandrinkar med Mesak & co. Det ligger väl i tiden att dricka drinkar ur vulkanliknande former, ey? Däremot verkade det som att Tiki Bar ansåg att service var omodernt. Jag tror att vi fick tjata femtioelva gånger och vänta ungefär lika många minutrar innan det kom en stressad och allmänt nonchalant så kallad servitör som knappt orkade ägna oss ett öga och en halv sekund att få beställa. Nåja.. Det var trevligt hur som. Och en fågel har viskat i mitt öra att Mesak förmodligen kommer att jobba i huset bredvid mitt. Fantastiskt! Det är verkligen meningen att han ska vara min boy next door!

I lördags fortsatte balkongpimpningen. Vi köpte en jäkla massa växter som från och med nu lever under dödshot. Jag och O låtsas som att vi har gröna fingrar, men hittills har nog de få växter vi äger levt på stupets rand... Lördagkväll blev en riktig slackerkväll då varken jag eller O orkade lyfta oss från soffan. Tråkigt nog sammanträffade det samtidigt som Krull för första gången i världshistorien faktiskt föreslog att vi skulle hitta på något. Flyger grisarna eller har helvetet fryst till is, tänkte jag för mig själv när Krull helt sonika föreslog en social sammankomst. Men vad gör man när Mesak ställt till med sånt kalas dagen innan?! Jo, man dumpar Krull för soffan, kakor, godis och tacos.

Igår hade jag fanimig sån jävlaste tur att jag fick haka på Salsasvank med flera på Bounce. Det var otroligt bra och baske mig om inte tårkanalerna kändes lite fladdriga. Känns lite vemodigt att det är över...

Inga kommentarer: