söndag, maj 07, 2006

Marknadsanalys

Knappade in mitt postnummer här och fick följande analys:

Typ A01 Kosmopoliter

Utmärkande drag

  • Många unga
  • Välutbildade
  • Singar eller sambos
  • Höginkomsttagare med stort sparkapital
  • Stora bostadsrätter i Stockholm
  • Samhälls- och kulturintresserade
  • Förändringsbenägna individualister

Inte helt fel, men inte helt rätt heller. Tydligen spenderar jag mina pengar på klockor, accessoarer, restaurangbesök och vin. Visserligen har jag börjat använda klocka för första gånger på femton år, men det hör till ovanligheten. Dessutom har jag ju fortfarande svårt att dricka vin, sedan en fruktansvärd fjortisfylla för något år sedan. Asseccoarer är ju mitt mellannamn och restaurangbesök är alltid trevligt, vilket ger ett och ett halvt rätt.

Intressen är främst utrikespolitik och jag tittar tydligen helst på ekonomiprogram. Inte mycket rätt där tyvärr, även om jag skulle vilja vara lite mer politiskt intresserad.

Knappade även in postnumret där jag växte upp och fick följande resultat:

Typ H25 DINKisar (Double Income No Kids)

Utmärkande drag

  • Äldre
  • Högutbildade
  • Gifta par utan hemmaboende barn
  • Höginkomsttagare med stort sparkapitel
  • Villaförort storstad/medelstor stad
  • Ekonomi- och samhällsintresserade
  • Förändringsbenägna individualister
Så. Nu vet ni i vilken miljö jag växte upp i. Fast inte riktigt. Min familj är nog undantaget som bekräftar regeln.

Inga kommentarer: